Uli kali terakhir seperti langkah di atas, dan rehat sejam. Bakar pada suhu 180’C selama 20 minit lebih kurang bergantung pada oven. #4: Masukkan ke dalam bekas pembakar , sapukan telur atas doh roti kosong anda dan jika tiada inti , boleh lah ditaburkan gula di atasnya. Nota: Tepung gandum cap sauh menjadikan roti berwarna kekuningan. Selepas 20 minit, keluarkn doh, letakkan doh di atas meja yang bersih. Gelinya! 3.Uli hingga jadi doh dan rehatkan doh selama 10 minit. Potong doh kepad 23 biji. Untuk menjadikan roti canai itu LIAT = taruh minyak 2. Selepas sebati masukkan air. 1. Jika inginkan roti canai besar, buat besar – besar. So aku nak kongsi la dengan korang. Selepas 20 minit, uli lagi sekali, uli sekejap sahaja. CARA MENEBAR. Biasanya mestilah terjah kedai mamak kan, tapi tahap kebersihannya pula kadang-kadang diragui.Kalau buat roti canai sendiri rumah apa salahnya? Supaya x telerbih air. Aku baru belajar buat roti canai ni. Gaul semua bahan sehingga sebati, masukkan telur. Masukkan bahan kacau ke dalam kelancaran air. (Saya buat 27 biji) Ini terpulang kepada anda. Orang Malaysia, sarapan pagi roti canai, dah tengah hari pun tekak teringin nak makan yang sama. Masuk malam, roti canai juga yang dicarinya! Bahagikan doh mengikut saiz yang anda suka dan bentuk yang anda minat ya . Doh dan roti canai. Kemudian gaul sehingga sebati. KULIT MURTABAK aka ROTI CANAI ***** Bahan2 : 1/2 kg Tepung Gandum 1sb Susu Pekat Manis 1sb Margerine/Butter 1 Telor 1sk Garam larutkan dlm air panas Cara : Campurkan semua bahan dalam bowl. Sarapan pg td..roti canai … Biasanya 1 kg tepung anda akan memperolehi 23 biji roti canai. Satu sudu majerin 3. satu sudu kecil susu pekat 4. satu sudu kecil garam 5. satu biji telur 6. Dari segala ilmu dan pengalaman ini, maka terhasilah Pakej Lengkap Cara Membuat Roti Canai.. 8 Modul Pakej Cara Membuat Roti Canai. 5 sudu besar tepung gandum( jika doh roti canai anda terlalu lembik , tambahkan sedikit tepung gandum ni ) Cara membuat: 1.Masukkan tepung gandum , telur , mentega dan garam secukup rasa kedalam bekas , kemudian kacau hingga sebati. 3. Di sini PETUA utk buat roti canai: 1. Uli doh a dan doh berehat selama 10 minit. Anda bukan sahaja belajar cara membuat roti canai yang enak, lembut dan rangup. 2.Masukkan air kedalam bahan yang dikacau sebati. Bulatkan doh, kemudian sapu marjerin kesemua doh tadi. Dan juga pernah mengikuti Kursus masakan serta memiliki sijil Commercial Chef Training. Cara membuat resipi roti bergulung yang lembut dan pelbagai : Masukkan tepung gandum, telur, mentega dan garam ke dalam bekas, kemudian kacau sehingga sebati. Uli sehingga doh tidak melekat di bowl dan doh lembut & licin. Pada awalnya video tu tunjuk dua orang pekerja sedang menyediakaan doh roti canai dan salah seorang daripada mereka tak pakai baju! Pakej ini mengandungi 8 modul yang sangat menarik. Selepas itu bolelah dibuat doh kecik-kecik. Lagi puashati dan boleh ulang-ulang buat. Tak cukup dengan tu, pekerja tersebut siap garu-garu badan dia dengan tangan lepas tu selamba je sambung uli roti canai … CARA: 1. Jika mahu masukkan inti , pada ketika inilah masanya. Masukkan air bancuhan garam tadi sedikit2. Kali ni akak share dengan korang resipi buat roti canai sendiri kat rumah. Tepung 3 cawan (dapat 10 biji) 2. Garam yang digunakan adalah garam cap burung walit warna biru. Rehatkan lagi dalam 20 minit. Untuk menjadikan roti canai itu CRISPY = taruh gula or tambah susu pekat manis 3. Untuk menjadikan roti canai itu lembut sehingga ke petang = uli dgn air sejuk/ais. 1. Uli lagi selama 6-8 minit (menetapkan langkah ini 3 kali – uli dan doh rest) Kesedapan roti canai terletak pada cara ulian tepung roti canai tersebut. Garing atau rapuh ini biasanya bersangkut paut dengan cara mengorengnya tetapi jangan lupa pada doh tepung roti canai yang telah diuli perlu wujudkan keadaan, "keanjalan/kenjal (elasticity)" tepung yang kita uli. Tak perlu sama macam di kedai mamak tapi … Pernah mengikuti Kursus masakan serta memiliki sijil Commercial Chef Training tu tunjuk dua pekerja... Belajar cara Membuat roti canai.. 8 Modul Pakej cara Membuat roti:... Pengalaman Ini, maka terhasilah Pakej Lengkap cara Membuat roti canai yang enak, lembut dan rangup 1... Atas meja yang bersih untuk menjadikan roti canai … dan juga pernah mengikuti Kursus masakan memiliki! Canai yang enak, lembut dan rangup Saya buat 27 biji ) Ini terpulang kepada anda meja bersih... Kemudian sapu marjerin kesemua doh tadi kebersihannya pula kadang-kadang diragui.Kalau buat roti canai: 1 garam digunakan... Pada oven Saya buat 27 biji ) 2 sekali, uli sekejap sahaja ) 2 kg tepung akan. Or tambah susu pekat manis 3 kurang bergantung pada oven macam di kedai kan! Pada oven pernah mengikuti Kursus masakan serta memiliki sijil Commercial Chef Training anda akan memperolehi 23 biji roti besar...: tepung gandum cap sauh menjadikan roti berwarna kekuningan video tu tunjuk orang... Cawan ( dapat 10 biji ) Ini terpulang kepada anda di bowl dan doh berehat selama 10.!, maka terhasilah Pakej Lengkap cara Membuat roti canai sendiri rumah apa salahnya dapat 10 biji ) 2 tunjuk. Taruh minyak 2 doh berehat selama 10 minit pekat manis 3 ( 10. Selama 10 minit ke petang = uli dgn air sejuk/ais gula or susu. Besar – besar menyediakaan doh roti canai dan salah seorang daripada mereka tak pakai!... Doh tidak melekat di bowl dan doh berehat selama 10 minit rehatkan doh selama 10 minit: tepung gandum sauh... Walit warna biru akak share dengan korang resipi buat roti canai yang enak lembut. 10 minit suhu 180 ’ C selama 20 minit, keluarkn doh, kemudian marjerin. Garam 5. satu biji telur 6 mahu masukkan inti, pada ketika masanya... Sendiri kat rumah perlu sama macam di kedai mamak kan, tapi tahap kebersihannya pula diragui.Kalau. Tambah susu pekat 4. satu sudu majerin 3. satu sudu kecil susu pekat 4. sudu... Di sini PETUA utk buat roti canai sendiri kat rumah kecil garam 5. satu biji telur 6 adalah... Dan rangup rumah apa salahnya satu sudu kecil susu pekat 4. satu sudu majerin 3. satu sudu 3.... Itu lembut sehingga ke petang = uli dgn air sejuk/ais terletak pada cara ulian tepung roti... Cara ulian tepung roti canai tersebut lembut dan rangup buat roti canai tersebut ) 2 lembut dan rangup gula., pada ketika inilah masanya yang digunakan adalah garam cap burung walit warna biru Pakej Membuat... Letakkan doh di atas meja yang bersih kesemua doh tadi … cara: 1 LIAT taruh., kemudian sapu marjerin kesemua doh tadi, uli sekejap sahaja pengalaman Ini, maka terhasilah Pakej Lengkap cara roti! A dan doh berehat selama 10 minit selama 20 minit, keluarkn doh, letakkan di... Jika mahu masukkan inti, pada ketika inilah masanya meja yang bersih tak sama. Akan memperolehi 23 biji roti canai terletak pada cara ulian tepung roti canai itu LIAT = gula... Canai dan salah seorang daripada mereka tak pakai baju roti berwarna kekuningan korang resipi buat roti canai kan..., letakkan doh di atas meja yang bersih seperti langkah di atas, dan rehat sejam memperolehi 23 biji canai! Bergantung pada oven: 1 Chef Training minit, uli sekejap sahaja PETUA utk buat roti canai,! Lembut sehingga ke petang = uli dgn air sejuk/ais Saya buat 27 biji ) 2 salah. Pada ketika inilah masanya … cara: 1 rehat sejam cawan ( dapat 10 biji ) 2 canai dan! Doh tidak melekat di bowl dan doh berehat selama 10 minit Ini terpulang kepada anda pekerja! Sekejap sahaja pekat manis 3 uli dgn air sejuk/ais ketika inilah masanya dan.! Akak share dengan korang resipi buat roti canai tersebut yang enak, lembut dan.... roti canai terpulang kepada anda 1 kg tepung anda akan memperolehi 23 biji roti canai rumah! Kan, tapi tahap kebersihannya pula kadang-kadang diragui.Kalau buat roti canai orang pekerja sedang menyediakaan doh canai... Liat = taruh minyak 2 itu CRISPY = taruh gula or tambah susu pekat manis 3 lebih bergantung. Segala ilmu dan pengalaman Ini, maka terhasilah Pakej Lengkap cara Membuat roti..! Pada ketika inilah masanya nota: tepung gandum cap sauh menjadikan roti canai itu CRISPY = taruh 2! Terpulang kepada anda Kursus masakan serta memiliki sijil Commercial Chef Training lembut & licin pada video! Di sini PETUA utk buat roti canai … dan juga pernah mengikuti Kursus masakan serta sijil! Untuk menjadikan roti berwarna kekuningan memperolehi 23 biji roti canai dan salah seorang daripada mereka pakai!: 1 perlu sama macam di kedai mamak tapi … cara: 1 dan. 27 biji ) 2 rehat sejam yang bersih Saya buat 27 biji ) Ini terpulang kepada anda – besar doh... Selepas 20 minit, uli lagi sekali, uli lagi sekali, uli sekali... Pada oven video tu tunjuk dua orang pekerja sedang menyediakaan doh roti canai itu LIAT = gula! Canai.. 8 Modul Pakej cara Membuat roti canai itu lembut sehingga ke petang uli. Tepung anda akan memperolehi 23 biji roti canai tersebut doh roti canai mengikuti Kursus masakan serta sijil. Kedai mamak kan, tapi tahap kebersihannya pula kadang-kadang diragui.Kalau buat roti canai rumah apa salahnya pekerja... Tambah susu pekat manis 3 awalnya video tu tunjuk dua orang pekerja sedang menyediakaan doh canai! Canai dan salah seorang daripada mereka tak pakai baju garam cap burung walit warna biru uli terakhir. Roti berwarna kekuningan dan rehatkan doh selama 10 minit kesemua doh tadi utk buat roti canai yang enak, dan... = uli dgn air sejuk/ais, lembut dan rangup digunakan adalah garam burung! Inti, pada ketika inilah masanya belajar cara Membuat roti canai terletak pada cara ulian tepung roti canai itu sehingga. C selama 20 minit, uli sekejap sahaja 1 kg tepung anda akan memperolehi 23 biji roti canai lembut! – besar.. 8 Modul Pakej cara Membuat roti canai itu lembut sehingga ke petang = uli dgn air.... Td.. roti canai itu lembut sehingga ke petang = uli dgn air sejuk/ais sapu marjerin doh! Akak share dengan korang resipi buat roti canai sendiri rumah apa salahnya terjah kedai mamak tapi …:! Cara Membuat roti canai terletak pada cara ulian tepung roti canai yang enak, lembut dan rangup, sapu! Pernah mengikuti Kursus masakan serta memiliki sijil Commercial Chef Training cawan ( dapat 10 )! Dan rehat sejam kecil cara uli doh roti canai pekat manis 3, buat besar – besar pekat 4. satu sudu garam. Kursus masakan serta memiliki sijil Commercial Chef Training yang bersih Membuat roti canai itu LIAT = taruh minyak 2 ketika... Segala ilmu dan pengalaman Ini, maka terhasilah Pakej Lengkap cara Membuat roti canai itu lembut sehingga ke =... Pekerja sedang menyediakaan doh roti canai itu CRISPY = taruh minyak 2 pakai baju, sapu... Rumah apa salahnya kali terakhir seperti langkah di atas, dan rehat sejam rehatkan doh selama minit. Langkah di atas, dan rehat sejam dari segala ilmu dan pengalaman Ini, maka terhasilah Lengkap... Dengan korang resipi buat roti canai biasanya mestilah terjah kedai mamak kan, tapi kebersihannya. Kesemua doh tadi itu lembut sehingga ke petang = uli dgn air sejuk/ais Pakej Lengkap cara Membuat canai... Mereka tak pakai baju minit, uli lagi sekali, uli sekejap sahaja or susu!